8 Eylül 2010 Çarşamba

Pencerelerde terleme, rutubet


Pencereler terleme yapar mı ? Duvarlarda rutubet , küf.. Bu eve temmuz ayında taşındım. Tertemiz ve yeni boyanmış. İstanbul pembesi duvarlar , tavan ve kartonpiyer bembeyaz. Hiçbir işlem yapmadan yerleştik, Allah razı olsun boya masrafından kurtulduk dedim. Ev, doğalgaz kombi.  Havalar soğuyunca kombiyi çalıştırdım. İki ay sonra yıl başından sonra duvarlar önce küflenmeye sonra siyahlaşmaya doğru renk değiştirdi.  Sonrada düz duvarlardan , köşelerden resmen su akmaya başladı. Damla damla.. Kombi yapıyor herhalde diyerek infrared ısıtıcı aldım. Doğalgaz kombiyi kapattım. İki ay kullandım. Hiçbir şey değişmedi. Yine duvarlardan damla damla su akıyor, yine oda rutubet , küf kokuyor. Kartonpiyer’lerde bile kahve rengi lekeler oluşmaya başladı.

 İnternetin altını üstüne getirdim, hep birbirinden kopyala – yapıştır yapılmış klasik “evde nem yapan araç ve gereçler ve de önlemek için ne yapmalıyız “ yazıları. Hiç biri derdime derman değildi. Neyse kış su içinde duvarlarla, pencerelerle bitti.. Yaz geldi geçiyor. Duvarlar kurudu ama sildikçe altından küf kokusu geliyor. Camın olduğu duvarda var. Diğer duvarlarda bir şey yok tertemiz.

Bu arada kışın plastik pencere ve kapı üreten bir firmada kalite kontrol olarak çalışmaya başladım. Burada çok şey öğrendim. Bu öğrendiklerimden yola çıkarak evin pencerelerini mercek altına aldım. Gördüklerim karşısında şok oldum ve kendi kendime kızdım.  YUHH sana dedim, bir de pencereci olacaksın…Nasıl bunları gözden kaçırırsın diye kendime saydım. Belki havalar soğuk , kış mevsimi diye  bakmamışımdır ama yine de aklıma gelmeliydi. NELERMİ ?

ÖNCE EVİN İÇ KISIMLARINA BAKALIM !

DUVARLA PENCERENİN BİRLEŞTİĞİ YER
 Duvarla ,pencerenin kasasının birleştiği yerde
rutubet oluşmuş, aynı zamanda küf ve mantar.











MERMERLE PENCERE ARASI 









PENCERENİN ÜSTÜNDEKİ DUVAR KENARI





















KÖŞE

DUVARDAN DAMLA DAMLA SU AKIYOR

BERTARAF OLMUŞ BİR BAŞKA KÖŞE




EVET; TÜM BU RUTUBET VE NEME SEBEP OLAN NEDİR ?


















































Pencereler montaj edilirken, duvarla pencere arasına dolgu malzemesi konur. Üzerine de sızdırmazlık sağlasın diye silikon çekilir. Pencerenin montajını yapan ekip bu işin uzmanı olması gerekir. pencerelerin iç yüzeylerinde "AKRİLİK MASTİK "kullanılırken ,dış yüzeylerinde ise su sızdırmazlığından dolayı "SİLİKON MASTİK " kullanılmalıdır. bunlara dikkat edilmezse aşağıda göreceğiniz resimlerdeki olaylar kaçınılmaz olur.




BUNDAN SONRA DİKKAT EDECEĞİMİZ NOKTALARI GÖRDÜK.
PENCERELERİN İÇ VE DIŞ ÇEVRELERİNDE SİLİKONLARDA PRÜZLENME, ÇATLAMA , KOPMA, DUVARDAN VEYA PENCEREDEN AYRILMAYA BAŞLAMIŞSA HEMEN SİLİKON ÇEKECEĞİZ YA DA USTASINA ÇEKTİRECEĞİZ. 

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir çalışma, başarılar

Adsız dedi ki...

eee peki ya köşelerde oluşan rutubet nolacak

Adsız dedi ki...

pencereler önce donuyor sonra da resmen su akıyor..bunun nedeni nedir...

Ali Erdem on 29 Kasım 2012 07:16 dedi ki...

Çok faydalı bir yazı. Paylaştım. Herkes görsün.

Adsız dedi ki...

Çok çok çok teşekkür ederim! Şu yazı bana nasıl iyi geldi tahmin bile edemezsiniz.

???? dedi ki...

Benimde ayni şeyler başıma geliyor duvarda yok cam kenarlari pakpenler kufleniyor camda cok terleme var perdeler islaniyor yere akiyor sular ev kombili yaktigim odads oluyor yakmadigim odada pakpenci cagirdik camlar sagam lastikler saglam hava almiyor dedi o bile çözüm bulamadi napcagimi şaşırdım evi yeni aldik hevesim kalmadi bana bir akil verin?

çekmeceli on 10 Aralık 2014 13:36 dedi ki...

Dışarıdaki sıcaklık ile içerideki sıcaklık aynı olması gerekir. Yani dışardaki soğuk kadar içerisi sıcak olacak. Dışarısı soğuk içerisi soğuk olursa terlemeyi önlemek mümkün olmuyor. Ama gel gör ki doğalgaz böyle pahalı olunca içerisini sıcak yapamıyoruz.

Yorum Gönder

 

ÇALIŞANIN PENCERESİ

Emekli olup ta çalışmak isteyenler, hem emekli maaşlarını almak , hem de çalışmak isterler. Yani iki maaş almak her çalışanın hayali.Emekli olduktan sonra bulduğunuz işte , sosyal güvenlik destek primi ödeyerek çalışabilirsiniz. Emekli maaşınızı tam alırsınız ama yeni maaşınızdan % 7.5 oranında sosyal güvenlik destek primi kesilir.

ALO 170

Psikolojik tacizle mücadeleye destek olma için,çalışma ve sosyal güvenlik iletişim merkezi bünyesinde 7 gün 24 saat hizmet vermek için kuruldu. Mobbing mağdurlarına hizmet veriyor. Mobbingin ne olduğu, bununla nasıl baş edileceği ve şikayette bulunulduğu zaman nasıl bir işlem yapılacağı konularında bilgi veriyor.

Blogroll

LAZIM OLUR

LAZIM OLUR

STAJ SİGORTASI BAŞLANGIÇ SAYILMAZ Staj sigortasında, kişileri emekli eden ( malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları ) primi ödenmediğinden “staj sigortası” emeklilik için başlangıç sayılmaz.

Adres kayıt sisteminde adresinizin kayıtlı olup olmadığını https://adres.nvi.gov.tr internet adresinden öğrenebilirsiniz.

Nüfus sureti belgesi muhtarlıklardan veya noterlerden verilmektedir. Nüfus müdürlüğünden yerleşim yeri belgesi ( ikametgah ) ve nüfus kayıt örneği belgesi ücretsiz olarak verilmektedir.

AKLINIZDA BULUNSUN

Karıncalar için ise en güvenli ve caydırıcı araç Limon’dur. Karıncaların geçtikleri yerlere küçük dilimler halinde limon koyun,limonu sevmeyenlerinde olduğunu göreceksiniz. Karıncaların bulunduğu yere yarım kesilmiş limonu bırakın , hele hele limon çürümeye başlayınca çevrede karıncaları arasanız da bulamayacaksınız. NOT EDİN Zamanla fırının içine sinmiş yemek kokuları sizi rahatsız ederse bunun kolayı var. Yarısı sirke yarısı su ile doldurulmuş bir tavayı fırının orta yerine koyup fırını birkaç dakika çalıştırın. İstenmeyen kokuların kaybolduğunu göreceksiniz. Evde kullanmadığınız çaydanlıkların içine bir parça kesme şeker koyarsanız zamanla oluşacak hoş olmayan kokuları önlersiniz. Kızartma yaparken mutfağınızın kötü kokmasını istemiyorsanız ocağın bir gözünde bir tencerede sirkeli su kaynatın

Başa gelen çekilir Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template