9 Ekim 2009 Cuma

İŞ YERİNDE SAVUNMA...





Çalışma hayatında herkesin başına gelebilecek en kötü olaylardan birisidir. İyi günde herkes iyidir. Şans dönmeye görsün, sanki dünya size karşı olur. Gece -gündüz mesai’ye kalırsınız, cumartesi-Pazar çalışırsınız öğrenciler gibi devamsızlığınız bile yok. Akrabalarınızın düğünü olur gitmemişsiniz, yıllık izinlerinizi bile zar zor kullanırsınız. “İş kolik” olursunuz. Yada işini çok seven biri . Ama bir gün herhangi bir sebepten iş yeriyle aranız açılır. Allah Allah o kadar önemeli bir şey de değil. Önünüze bir kağıt koyarlar ve imzalamanız istenir. İşte bu kadar…..Artık vazgeçilmezliğiniz, önemli yerde görev yapmanız,kritik eleman olmanız bir şey değiştirmez. Parasını almış olsanızda, maddi imkanlarla ölçülemeyecek emeklerinize sünger çekilmiş, iş yeri ile aranıza kara kedi girmiştir. SAVUNMANIZ İSTENİYOR…


Kim ne derse desin “ savunması “ istene kişi artık yolcudur. Ama iyilikle ama güzellikle..Yolcudur Abbas , bağlasan durmaz. Eğer mavi yakalı yani işçi kadrosunda bulunuyorsa savunması dosyasına konur. Bir daha savunma istenecek bir olay olduğunda, üçüncü ihtara gerek kalmadan gönderilsin diye. 25.maddeden yazılan savunmaların dönüşü yok. Kesinlikle gönderiliyorsun. Çok tehlikeli bir madde.

Savunma yazıları iki nüsha halinde düzenlenir. İmzaladığınız kısım işverende kalır , diğeri sizde. Hatıra olarak saklamanız için. İmzalasanız da imzalamasanız da değişen bir şey olmaz. Size savunmanın verildiği gerektiğinde tutanak tutularak hayata geçirilir. Cevabını yazsanız da yazmasanız da fazla bir şey değişmez. Bir kez topun ağzına gelmişsiniz. Trafik polisi gibi. Trafik polisi ceza yazmayı kafasına koymuşsa bir kusur bulur. Yazar ve parasını ödersin. İşverende savunmayı istemişse kaçarı yok. Yavaş yavaş hafta sonları iş aramaya başlayın. Ya tazminatınızı ödemeden göndermek için savunmalarınız dosyaya konur, ya da sesiniz fazla çıkmasın diye size göz dağı verilir. Yani aba altından sopa gösterilir. Özellikle kişilerin sivrilmesi önlenir, sivrilen isimlerde savunmalarla, tutanaklarla törpülenir.


İŞVERENİN SAVUNMA İSTEMİ


savunm

Tehlikeli yani tazminatsız gönderilme durumunuz varsa rast gele savunma yazmayın. Savunma yazmak için iki gün süre verilir. bir bilene danışarak yazın. Veya internette sizin sorununuz gibi olanların durumunu araştırın. Yazılı belge olmadan yapılan işlem , hem işçiyi hem işvereni haklı olduğu konuda haksız duruma düşürebilir.

32 yorum:

Adsız dedi ki...

ılk yardım sertifikası için 2gün kurs alıyoduk işyeri yoluyodu pazar katılamadım ve benden savunma yazmamı istediler amma nasıl yazılır bilmiyorum lütfen yardım edin

çekmeceli on 13 Temmuz 2011 11:10 dedi ki...

İş yerinizin savunmanızı isteyen bölümünün başlığını kullanarak,pazar günü eğitime neden katılamadığınızı anlatan bir dilekçe yazacaksınız.
Örneğin ;
.........personel işlerine 13 . 07 . 2011
Konu : Savunma isteği ( 11.07.2011 )

10.07.2011 pazar günü .....firması tarafanından verilmekte olan " ilkyardım kursuna sağlık problemlerim nedeniyle (ishal ) katılamadım. Değil kursa gitmek evden dışarı çıkamadım. Ailemin eczaneden aldığı ishal kesici haplar ile Pazartesi günü iş başı yapabildim.
İlk yardım kursunda eksik kalan saatlerin yazılı varsa görsel dökümanını alarak telafi etmek etmek istediğimi bildirir, bilgilerinize sunarım.
Saygılarımla
Adınız soyadız imza
varsa o günkü rapor veya kullandığınız ilaçların reçeteleri
Bu bir örnektir. neden katılamadığınızı belirten dilekçenize elinizde olan belgeleri de eklerseniz iş yeri savunma dilekçenizi dosyanıza koysa da belgeleriniz olduğu için fazla bir şey ifade etmeyecek.

herbalife ürünleri on 6 Aralık 2011 12:53 dedi ki...

bugün benden de savunma istendi

Emin Yaşar on 23 Ekim 2013 13:46 dedi ki...

Bayram tatilimi 1 gun istemeden uzattim benden savunma istendi..
Karaladim birseyler verdim..
Mazeret olarak ulasim problemi gosterdim.. dershanede ogretmenim .. sizce atmak icin mi aldilar korkutmak icin mi ?

çekmeceli on 23 Ekim 2013 20:59 dedi ki...

Emin bey ; birincisi korkutmak için bir daha tekrarı olmasın diye.
İkincisi ; Dosyanızda bulunsun diye. Yarın öbür gün tekrarı olduğunda mahkemeye birden fazla tutanak yani delil sunmaları için. Dershane de iş yeridir. Hiç bir iş yeri bir - iki savunma yazısı ile mahkemeye veremez. Tabii iş kanununun 25. maddesi hariç.

Adsız dedi ki...

Merhaba ben otelde ozel guvenlik olarak calismaktayim benim basima bir olay geldi misafirlerimizden birine ziyaretci geldi ben sonradan farkettim ve arkasindan gittim kimle girusmek istedigini sordum gelen kisiye ziyaret icin geldigini soyledi o esnada gorusmek ustedigi kisiyle telefonda haberlestiler ve iceriye goturdu otel misafiri benim gerekli yerlere bilgi verip kimlik almam gerekiyordu ziyarete gelen kisiye bunu belirttim ama alma firsati vermediler yonetim bana tutanak tutmus savunmam isteniyor kimlik almadigim icin savunmami yapmalimiyim yiksa bu bana karsi yapilan bir hareketmi cunju ben hamileyim ve baski yapiliyor diye dusunuyorum cikmam icin ne olur baba bir akil verin tesekkur ederim

çekmeceli on 30 Ocak 2014 16:02 dedi ki...

Özel güvenlik
İş yerinde tutanak tutulması yasal çerçevede normal. Çalışan kişiden kaynaklanan hatalarda, tutarsız davranışlarda , dosyanızda bulundurulmak üzere “ TUTANAK “tutulur. Tutanağı tutan ve o anda orada bulunan en az bir veya iki şahit’e imzalatılmak şartıyla tutulur. İş mahkemeye döküldüğünde size karşı kullanılmak üzere. İş veren sizi çıkarmaya karar vermişse , bir kişiyi sizi izlemekle görevlendirir ( bu başınızda sorumlu olduğunuz amir olur genelde ) sizin hakkınızda on tane tutanak tutturur. Şahit’te bulur. Siz görevinizi yapın , hotel’in sahibine dahi misafir gelse kimliğini alın. Eger savunmanızı isterlerse dikkat edin hemen yazıp vermeyin. Savunma yazılı olmak zorunda ve 6 gün içinde cevap vermek zorundasınız. Altı gün içinde savunmaya cevap vermezseniz kabul etmiş sayılırsınız. Çalışma yıllarınız fazla ise bir avukata danışarak savunmanızı yazmanızda fayda var. Ayrıca size karşı tutulan tutanakta , tutanak şahitleri kim ,bu tutanağı imzalayan kişiler olası bir mahkemede ifade vermek zorunda.
Özel güvenlik şirketine bağlı çalışıyorsanız , şirketten sizi buradan alıp başka bir projeye vermenizi isteyin. Eğer hotelin kendi bünyesinde çalışıyorsanız biraz daha dikkatli olun lütfen. Doğuma iki ay kalana kadar dişinizi sıkın desem…
Özel sektörde sizin olayınızdan yüzlerce var. Yaşayan bilir bu stresi , sıkıntıyı.

Adsız dedi ki...

Merhaba lar sayın admin ben savunma yazmassam peki imza atmassam bana sıkıntı olurmu yazmıyorum imzalamiyorum demek istiyorum hatta bugüne kadar kimseden savunma almadılar benim senem çok ve 1 tane ihtar yedim öncelerden saçma bi sebepten bana akıl verir misiniz şimdiden tesekkurler

çekmeceli on 6 Mart 2014 14:14 dedi ki...

Savunmanız sizden yazılı istenmek zorunda.Ve sizde bu savunmaya 6 gün içinde cevap vermeniz gerekir. Cevap yazmazsanız 6 günün sonunda size yöneltilen suçlamayı kabul etmiş olursunuz. İş yerinde eski çalışanım yani çok senem var diyorsunuz benim size tavsiyem bir Avukat 'a danışarak savunmanızı yazmanız. Çünkü gün geçtikçe tazminatsız çıkarılma hazırlıkları yapılıyor gibi.. Yüklü bir tazminat alacağınız varsa , lütfen 6 gün içinde bir avukat'tan yardım alarak hareket edin.

cemile engin on 4 Haziran 2014 22:20 dedi ki...

Merhaba ben kozmetik sektorunde calismaktym musteri beni sikayt etms olay soyle gerceklesti musteri iceri giriyr ojeyi elinden dusurup kiriyor bende hicbirsey demeden aseton alip yeri silmeye gittm fakat musterim ben ona elini silmesi icin islak mendil vermedinm kasaya gelip kirilan ojenin parasini odedi soylenip durdu ben nsl kirdigini sormadn agzi acikti diye savunmaya gecti bende sadece oje acik degildi kapaginda bulunan kartndan dustu diye anlatmaya calistm beni dinlemeden soylene soylene gitmis yanimdabulunan arkadim icinde suratsizlar ojenin parasini aldilar diye sikayet etmis ve savunmami istediler sizce yazmalimiyim bu bir ihtarmi tutanak mi 2 senelik elemanim yardimci olmanizi rica ederim ne yapmam gerekiyr bu isten yavas yavas uzaklastrp tazminat vermemek icin mi acaba

cemile engin on 4 Haziran 2014 22:22 dedi ki...

Cvp bekliyrm lutfen

çekmeceli on 6 Haziran 2014 10:25 dedi ki...

Cemile hanım çalışma hayatı bu kadar acımasız. Siz savunmanızı 6 iş günü içinde yazmak zorundasınız. Yazmassanız , savunmanızı yazmadınız diye hakkınızda tutanak tutarlar,bu hoş değil.. ....../...../ 2014
........Personel işleri müdürlüğüne
..../..../ 2014 tarihli savunma isteğinize istinaden yazıyorum.
mağzamıza gelen müşteri ojelere tek tek bakmak yerine iki üç tanesini eline alıp bakmak istedi. Bu arada da birini yere düşürdü ve kırıldı. " zararı yok hanımefendi temizleriz " dememe rağmen kasaya gitti ve kırılan ojenin parasını ödedi. ben yeri temizlerken kapıdan çıktı. çıkarken de " suratsızlar "diyerek hakarette bulundu. Müşteri veli nimettir, deyip hoş karşılasak ta neden bizi şikayet ettiğine bir anlam veremedik.

Tanık satış danışmanı
....... ....... Cemile .....

imza imza

Arkadaşınızı tanık göstermeyi unutmayın. Tanığınız olduğu için bu savunma hiç bir işe yaramaz.( işveren için ) Ama tanıksız savunmalardan kendinizi koruyun. Zira yazdığınız savunma çoğaldıkça tazminatsız çıkışınız hızlanır. Kolay gelsin

Adsız dedi ki...

işyerine girerken bizden telefonumuzu güvenliıe bırakmamız isteniyor bende bırakmadığım için savunmamı istediler ne yapabilim teşekürler

çekmeceli on 18 Haziran 2014 11:40 dedi ki...

İŞ YERLERİNDE CEP TELEFONU YASAKLANABİLİR Mİ ?
Bir yıl önce kesip sakladığım bir gazete yazısınını sizinle paylaşmak istiyorum. kararı siz verin.
İŞYERİNİN hangi kurallarla yönetileceğine işveren karar verir. İşveren bu kararını verirken insan haklarına saygılı ve iş kanununa da aykırı olmayan bir şekilde kurallar belirleyebilir. Bütün işverenler isterlerse işyerinde özel görüşmeleri yasaklayabilirler, ki bunu normal masa telefonları için söylüyorum, hatta isterlerse bu yasaklamayı işyerinde cep telefonu kullanmama kararı olarak uygulayabilirler. Bu yetki tamamıyla işverene aittir. Ancak bu tür yasaklamaların haberleşme hürriyetine de engel olmayacak şekilde olması lazımdır. Yani, bir insanın eşinin hastalandığı ya da çocuğunun okuldan alınması gibi bilgileri de öğrenebilmesi gerekir. Buradaki kısıtlamanın, kişinin özel görüşmelerinin en temel haklardan olan haberleşme hürriyetini kötüye kullanımı olan sohbet, uzun süreli gereksiz konuşmalar, mesajlaşmalar ya da oyun oynamalar gibi şeyler için olması gerekir
CEP telefonunun mesai saatleri içerisinde iş dışı konularda, eğlence vb. amaçlarla kullanılması iş akdinin feshini gerektirir. Facebook, MSN de amaç dışı kullanılırsa iş akdi feshedilir. Ben her ne kadar çalışanın yanında olsam da iş veriminin artmasına engel teşvik eden şeylerin yasaklanmasını olumlu karşılıyorum. Çalışanlar tarafından bu konunun çok fazla suiistimal edildiğini görüyoruz, bana gelennörneklerden biliyorum. İşveren bu hakkını suistimal eder mi, zaman gösterecek. Suiistimale açık bir konu ama iş akdine son verirken kanıtlaması lazım. Sen telefonunu amaç dışı kullandın deyip iş akdini feshedemez, o kadar basit değil.
İŞÇİNİN yaptığı işin öncelikleri dikkat ve konsantrasyon gerektiriyorsa ve o dikkat ve konsantrasyon olmadığı takdirde işin akışı, verimliliği düşüyorsa; objektif ölçüler, dürüstlük kuralı çerçevesinde işveren çalışma saatlerinde cep telefonu kullanımı ile ilgili yasaklama getirebilir. Burada Anayasa’daki haberleşme özgürlüğü meselesi de var. Bununla da çatışıyor. Haberleşme özgürlüğünün ihlal edilmemesi şarttır ama cep telefonu kullanımı kişinin işi ile ilgili bir konsantrasyon bozukluğuna sebep oluyorsa da belli zaman dilimleri içinde bu tür yasakları işveren uygulayabilir. Ama genel olarak “Bu işyerinde cep telefonu kullanılamaz’’ şeklinde bir yasak konulamaz. Gürültüye ve dikkat dağınıklığına neden olan, özel telefon görüşmeleri, melodi sesi, fotoğraf, kamera, oyun gibi eğlence özellikleri kullanılıyorsa işverenin cep telefonu kullanılmaması konusunda sözleşme yapma hakkı da var.

İşveren böyle bir yasak koyar, uymayan çalışanları uyarır ve bu uyarıya uymayanlar da 25/2’ye göre işin akışını bozdukları için sözleşmeleri feshedilebilir

ali Kemal on 18 Haziran 2014 13:43 dedi ki...

İş yerinde özel güvenlik im bur hırsızlık oldu önemli birsey çalınmadi kendi bünyesinde bir sitede çalışıyorum özel bir sirket değil bu benim ilk tutanagim 6 yıl dir çalışıyorum tazminat siz işten cikarirlarmi kimliğime el konurmu

ali Kemal on 18 Haziran 2014 13:46 dedi ki...

Bir sitede özel güvenlik im bur sirkete bağlı değil bir hırsızlık olayı oldu değerli bir eşya çalınmadi 6 yıllık işçiyim bu benim ilk tutanağim tazminat siz atarlarmi kimliğimevel konurmu bir işyerinde tazminat siz işten atmak için kaç tutanak olması gerekir

çekmeceli on 20 Haziran 2014 22:48 dedi ki...

Site'ler kendi bünyesinde özel güvenlik birimi istihdam edip çalıştırır. bir güvenlik şirketinden bu hizmeti alabilecekleri gibi ,site yönetimi karar alır ve kendi bünyesinde güvenlik çalıştırır. Site yönetimi ile imzaladığınız şözleşme de çalışma şartlarınız yazmalı. Şözleşmeye aykırı davranmanız durumunda en az hakkınızda düzenlenen üç tutanak ile iş akdiniz fes edilir. Bu işten çıkarma biraz karışık ve uzun bir süreç. Sen görevini yaptığın sürece öyle işten çıkarmak kolay değil. Mahkemeler haklı olduğun sürece senden yana. Sözleşmen yoksa site yönetiminden nelere dikkat etmen gerektiğine dair yazılı talimatları al. Al ki neyi yapman yada neyi yapmaman gerektiğini bil ve ona göre çalışmana devam et. Ayrıca özel güvenlik kimliğine kimse el koyamaz. Sadece valilikler tarafından iptal edilir. Rahat ol.

aysegul Özer on 14 Temmuz 2014 16:18 dedi ki...

Merhaba. Ben bir hafta önce özel muhasebe kursuna kayıt yaptırdım. Sözleşme imzaladim. Henüz kurs daha başlamadı. Kursun yari ücretini ödedim. Bana 3 gün içinde ise yerleşeceğim vaadlerinde bulunuldu fakat hersey kayıt yaptirana kadarmış. Kursu iptal ettirmek istediğimi bildirdim yanıt olumsuz oldu. Noterden ihbar cekecegimi söyledim hic bir sonuç doğurmaz denildi. Ne yapmam gerekio. Nasıl fesh edebilirim sözleşmeyi ücretimi geri alabilirmiyim?

aysegul Özer on 14 Temmuz 2014 16:22 dedi ki...

Özel bir kurs sözleşme feshi için noterden ihtarname nasıl hazirlayabilirim. Lütfen yardımcı olun

çekmeceli on 15 Temmuz 2014 00:10 dedi ki...

Ayşegül hanım ,
Notere gidin derdinizi söyleyin onlar size yardımcı olacaklar.Bir şey hazırlamanıza gerek yok
Sözleşmenizi fesh ettiğinize yönelik noterden ihtar çekin kursa. Sözleşme iptal olduğunda toplam ücretin %10'unu ödemeniz gerekmekte kalan kısımdan sorumlu değilsiniz. Ödemedikleri takdirde 2000 TL nin altındaysa ilçe tüketici hakem heyetine ( Kaymakamlıkta bulunur )başvurabilirsiniz. 2000-3000 TL arasındaysa il tüketici hakem heyetine başvuracaksınız, daha üstü bir ücret iade edilmiyorsa tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz.

aysegul Özer on 15 Temmuz 2014 19:24 dedi ki...

Peki Noterden ihtar çekersem kesin fesih olur mu sözleşme?

çekmeceli on 16 Temmuz 2014 13:04 dedi ki...

Aslında sözleşmenizde detaylı bilgiler vardır. Tek taraflı fesih etme şartları ve fesih halinde ödenecek cezai tutar veya yaptırımlar yazması gerekir. Sözleşmenizi dikkatli ve özenle okuyun lütfen. Ayrıca işe yerleştirme garantisi verdiğini gösteren bröşür varsa el ilanı yada gazete ilanı gibi belgeleri toplayın. Hakem heyetine bunları da verin.

aysegul Özer on 17 Temmuz 2014 12:11 dedi ki...

Sözleşmenin bir kopyası bende yok. Vermediler hiç bişey. S

Female on 17 Temmuz 2014 22:33 dedi ki...

Calismakta oldugum magazaya iftar saati gelen musteri 3 kere seslendigi halde tv izledigimi ona yardimci olmadigim gerekcesiyle savunmam isteniyor 1.si benim reyonum disinda bir bolumdu ve o bolumden yanimda 2 arkadas daha vardi onlarla tartisti musteri laf dalasina girdi sonra ramazandayiz sakin olun fln diye musteriyi gonderdik ertesi gun tekrar gelip magaza mudurune sikayet etmis magaza yonetimi kamera kayitlarindan benide orda tv izlerken godugu icin bendende savunma istiyor ne yazmaliyim musteriyle hicbir diyalogum olmadi ama savunma kagidinda gelen musteriyle ilgilenmeyip tv izlemeyi tercih ettiginiz musteri sikayeti be kamera kayitlarindan tesbit edilmistir savunmanizi verin yaziyo sef yardimcisi oldugum icin unvanimda tehlikede lutfen yardim edin bana cok zor durumdayim nasil yazacagimi bilmiyorum yarin sabah teslim edicem

çekmeceli on 21 Temmuz 2014 11:20 dedi ki...

Bir konuda savunma istenirken “ savunmanı yaz ve yarın ver “ denir. Ama iş kanunu savunmanızı en geç altı ( 6 ) gün içinde yazmanız için size süre tanımıştır. Hemen isterlerse bir avukata danışacağınızı ve altı gün süresi olduğunu bildiğinizi söyleyiniz..
Sizden TV izlediğiniz için mi savunma isteniyor yoksa müşteri ile ilgilenmediğiniz için mi ? TV mağazanızda satılmak için mi duruyor yoksa boş zamanlarınız da siz izleyesiniz diye mi ? Eğer siz izleyin diye var ise savunma istemeleri için sebep yok. Burada “ tv izlemeye daldığınız ve müşteri ile ilgilenmediğiniz iddiası” var. Senin reyonun dışında gelişen olaylar ama sen” şef “ yardımcısı olduğun için , senin reyonun dışında olsun olmasın gelen müşteri ile ilgilenmek ve yönlendirme yapmak göreviniz olması gerekir diye düşünüyorum. Eğer değilse savunmayı yazmanız çok kolay.
………………..Mağaza personel işleri müdürlüğüne
…/…../…../ tarihinde benden istediğiniz savunmam için yazıyorum.
TV izlesem de sık sık reyonuma doğru bakıp müşterinin gelip gelmediğini görüyorum. TV ‘ye değil işime bakıyorum. Şikayete konu olan müşterinin geldiğini gördüm fakat benim reyonuma değil de arkadaşımın sorumlu olduğu reyona yöneldiği için ilgilenmedim ama müşterinin hareketlerini takip ediyordum ve benim reyonuma doğru yöneldiğini hissetsem dahi kalkıp reyonuma giderdim. Mağaza yönetiminin talimatı reyon sorumlusu reyonuna gelen müşteri ile birebir ilgilenmek ve müşteriyi memnun etmek yönünde olduğunu biliyorum. Eğer arkadaşımın reyonuna gelen müşteri ile arkadaşım orada iken ben ilgilenseydim arkadaşım bana kızabilirdi. Ya da bir problem olsaydı arkadaşım veya mağaza yönetimi senin o reyonda ne işin var diye beni eleştirirlerdi. Arkadaşlık ilişkilerimizin ve çalışma ortamımızın bozulmaması için ben konuya dahil olmadım. Sabırsız müşterimiz kızınca da sakinleştirip isteğini yerine getirmeye çalıştık. Sonuçta yanımızdan memnun olduğunu söyleyerek ayrılan müşterinin ertesi gün bizi mağaza yönetimine şikayet etmesine de bir anlam vermiş değilim.
Tarih
Ad soyad ve imza

Adsız dedi ki...

Bi giyim firmasinda satis danismaniyim haziran ayi icerisinde satisim dusuk oldugundan dun savunmami istediler acaba 6 ay doldugu icin isten cikarticaklarda tazminat vermemek icin mi ostiyolar napmaliyim nasil bi savunma yazmaliyim

çekmeceli on 23 Temmuz 2014 14:50 dedi ki...

Herhalde 2 veya 3 kişi çalışıyorsunuz. Arkadaşlarının satışları sizden yüksek olmalı ki neden düşük diye sizden savunma istediler. Satışı yüksek olan fazla prim alır , düşük olan alamaz olur biter. İşveren sizin gelen müşterilerle ilgilenmediğiniz , onlara yönlendirme ve bilgilendirme yapmadığınız yönünde şikayet almış olabilir veya sizi izlemiş olabilir. Eğer satış danışmanı olarak bu meslekte ilerlemek veya kariyer yapmak istiyorsanız ya bulunduğunuz mağazada ya da başka bir yerde gerçekten yoğun bir tempoda çalışmanız gerekir. Ay sonunda size hedef verilen ciroyu yakalamanız için.
Bir yılınız dolmadığı için zaten tazminatı hak etmiyorsunuz. Bu savunma daha ileriki günlerde kullanılır veya sizi uyarmak için olabilir. Satışınızın niçin düşük olduğu konusunda nedenlerinizi bilmediğim için şu şekilde yazın demem yanlış olur. Bunu en iyi siz bildiğiniz için yine en iyi siz yazabilirsiniz. Yukarıda nasıl başlık bulabilirsiniz örnekleri var zaten. Kolay gelsin

sadaw26 on 9 Ağustos 2014 23:48 dedi ki...

iyi akşamlar admin benim bir sıkıntım var akşam bu saatlerde şeflerden bir tanesi üzerimizde tejzizatlarimizi konrol etti ve bu esnada beni uzerimde sadece kelepce olmadigi anlaşildi dediki seni kelepcen nerde dedim mobada ne isi var mobada lavaboya gitmistim dedim o yuzden cikardim sonradan da unuttum tamam dedi bunları bana anlatma dedi yarin savuanda yazarsın dedi. Ne yapmaliyim simdi yada ne yazmaliyim kafam allak pullah...simdiden sağol...

Merve Aykol on 29 Ağustos 2014 23:30 dedi ki...

Bugun iş bası yapmam gerekıyodu benım.cıkısımı verdıler rapor aldıgım için 170 aradım cıkısım gözükmüyormus iş yerını aradım berıldı cıkısın dedndı ama cıkıs kagıdım yok üçgün işe gelmedı dıye tuyanak tuta bılırler mi bende işş yerıne gıdıp cıkısım olmadıgı için tutanak tutabılırım heralde sonra noterdende iş yerıne ıntihar cekilebılır benım baska yapmam geren bıswy varmi işssi Ödene yı almam için benım cıkıs kagıdımın olması gerekıyo iş yerı vermedı

çekmeceli on 31 Ağustos 2014 09:54 dedi ki...

Merve hanım
Bir ay içinde haber vermeden 3 gün üst üste işe gelmezseniz tazminatsız işinize son verilir. Örneğin Perşembe –Cuma işe gelmediniz cumartesi’yi de içine alır ve işten çıkarılırsınız. Hafta sonunun devamı olduğu için. Yine pazartesi – Salı işe gelmediniz hafta sonu bağlantılı olduğu için yine işinize son verirler. Bir ay içinde 3 gün işe gelmezseniz yine tazminatsız işinize son verirler. Habersiz işe gelmemelerde. Bu 3 gün aynı ay içinde olması şart değil. Habersiz gelmediğiniz ilk gün den sonraki 30 gün içinde haber vermeden üst üste veya farklı zamanda iki gün daha gelmezseniz yine tazminatsız işinize son verilir. Bu çıkışlarda işkur’a vereceğiniz belge verilmez. Bunun için de işsizlik ödeneği alamazsınız. Bunu almanın şartları
İşsizlik sigortasından yararlanabilmek için;
- Kendi istek ve kusuru dışında işsiz kalmak,
- Hizmet akdinin feshinden önceki son 120 gün içinde prim ödeyerek sürekli çalışmış olmak,
- Son üç yıl içinde en az 600 gün süre ile işsizlik sigortası primi ödemiş olmak,
-Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içinde en yakın İŞKUR birimine şahsen ya da elektronik ortamda başvurmak,
gerekmektedir.
Alo 170 e kayıt yaptırın. İşten çıkışınız internet ortamına genelde ayın 25’inden sonra düşer. Eğer raporunuz varsa ve eski bir çalışansanız iş mahkemesinde dava açın. İşyeri raporlu iken işten çıkaramaz.

murat dedi ki...

Slm kolay gelsin sirket gecivi gorevle 3ay baska sehirde calistirmak istedi ama kimse gitmek istemedi ve kura cekildi ben cikdim ve gittim sehir disina gitigim gun gece 04:00 vardiyasina gittim 13:30 mesai bitimine dogru gitigim sehrin mudurun yanina gittim ve isyeri calisma sartlari benim geldigim sehre gore agir ve bir gunde belim agirdi dedim bu arada yaptigimiz is insan gucuyle yuk indir bindir mudure acikladim belim agirdini geldigim sehrin mudurunu aradilar sikinti olacak filan dediler ertesi gun gittim zorla 2 gun dayandim dondum kendi calisdigim sehre ve mudurum dedi sorun olacak bu gune kadar gidip kimse 2 gun icinde donmedi filan dedim gittim 2 gun calisdim belim agirdi dondum geldim keyfimden gelmedim geldikden 5 gun sonra yani o hafda icinde izinli gunumde doktora gittim beyin cerrah bolumune doktor dedi ermar cekelim fitikmi var incilmis mi belli olur sirkete bildirdim simdi savunma istiyolar ne yazmam gerekiyor ilerde isden ayrilirken tszminatimi etkilememesi icin savunmaya emar randevu kagidinin foto kopisinide ekliyim mi tesekuerler yarin vermem gerekiyor tesekurler..

çekmeceli on 2 Eylül 2014 09:20 dedi ki...

Şirketle yaptığınız sözşeşme de , işe girerken imzaladığınız sözleşmede ( hani bazen iş bulduk diye sevinir ve okumadan imzalarız ya ) aşağıdaki gibi bir madde var mı ?
"Şirket, işlerinin icabı olarak sözleşmeli personeli İstanbul'da ve ülke içinde herhangi bir yerde şirket bünyesi içinde ve dışında diğer kuruluş ve müesseselerde çalıştırabilir" maddesi veya buna benzer bir madde varsa çalışmak zorundasınız. Buradaki İstanbul örnektir. Bu Ankara da olur İzmir’de.
Sözleşmenizde bulunmadığı halde uygulanan ve tarafınızdan altı iş günü içinde yazılı olarak kabul edilmeyen değişiklik sizi bağlamaz. Değişiklik teklifini 6 iş günü içinde kabul etmezseniz, işvereniniz değişikliğin geçerli nedeninin bulunduğunu yazılı olarak açıklamak ve ihbar önellerine uymak ve kıdem tazminatınızı ödemek koşuluyla sizi işten çıkarabilir.
Nasıl savunma yazarsınız ? Bir hatırlatma yapalım. Savunma yazısını 6 iş günü içerisinde verebilirsiniz. Genelde bugün verilir yarın istenir.
………. Personel işleri müdürlüğüne …… …/09/2014
…./09/2014 - .../09/2014 tarihleri arasında çalıştığım iş yerinden farklı bir şehirdeki işyerine çalışmaya gönderdiniz. Gittiğimde gördüm ki bedenen ve daha ağır koşullarda bir çalışma ortamı var. Bunun neticesinde belimde bir ağrı oluştu ve ben dönmek zorunda kaldım. Doktora gittim ve çekilen emar ve yapılan tetkikler sonucunda belimde zedelenme oluşmuştur. Çekilen emar ve tetkikler ile doktor raporu elimde mevcuttur. İstendiğinde verebilirim. Bu savunma …../09/2014 tarihinde istediğiniz savunma yazısına istinaden yazılmıştır. Bilgilerinize.
Ad soyad
imza
Bunu iyi oku ve sözleşmene bak.
“İşçi İşverenin Türkiye içinde kurduğu, kuracağı bütün işyerlerine gitmeyi İşverenin Türkiye sathındaki bütün işyerlerinde çalışmayı kabul ve taahhüt eder”maddesi varsa çalışan yeni adrese gitmek zorundadır. Aksi halde kıdem tazminatı alma haklarını kaybeder.

Yorum Gönder

 

ÇALIŞANIN PENCERESİ

Emekli olup ta çalışmak isteyenler, hem emekli maaşlarını almak , hem de çalışmak isterler. Yani iki maaş almak her çalışanın hayali.Emekli olduktan sonra bulduğunuz işte , sosyal güvenlik destek primi ödeyerek çalışabilirsiniz. Emekli maaşınızı tam alırsınız ama yeni maaşınızdan % 7.5 oranında sosyal güvenlik destek primi kesilir.

ALO 170

Psikolojik tacizle mücadeleye destek olma için,çalışma ve sosyal güvenlik iletişim merkezi bünyesinde 7 gün 24 saat hizmet vermek için kuruldu. Mobbing mağdurlarına hizmet veriyor. Mobbingin ne olduğu, bununla nasıl baş edileceği ve şikayette bulunulduğu zaman nasıl bir işlem yapılacağı konularında bilgi veriyor.

Blogroll

LAZIM OLUR

LAZIM OLUR

STAJ SİGORTASI BAŞLANGIÇ SAYILMAZ Staj sigortasında, kişileri emekli eden ( malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları ) primi ödenmediğinden “staj sigortası” emeklilik için başlangıç sayılmaz.

Adres kayıt sisteminde adresinizin kayıtlı olup olmadığını https://adres.nvi.gov.tr internet adresinden öğrenebilirsiniz.

Nüfus sureti belgesi muhtarlıklardan veya noterlerden verilmektedir. Nüfus müdürlüğünden yerleşim yeri belgesi ( ikametgah ) ve nüfus kayıt örneği belgesi ücretsiz olarak verilmektedir.

AKLINIZDA BULUNSUN

Karıncalar için ise en güvenli ve caydırıcı araç Limon’dur. Karıncaların geçtikleri yerlere küçük dilimler halinde limon koyun,limonu sevmeyenlerinde olduğunu göreceksiniz. Karıncaların bulunduğu yere yarım kesilmiş limonu bırakın , hele hele limon çürümeye başlayınca çevrede karıncaları arasanız da bulamayacaksınız. NOT EDİN Zamanla fırının içine sinmiş yemek kokuları sizi rahatsız ederse bunun kolayı var. Yarısı sirke yarısı su ile doldurulmuş bir tavayı fırının orta yerine koyup fırını birkaç dakika çalıştırın. İstenmeyen kokuların kaybolduğunu göreceksiniz. Evde kullanmadığınız çaydanlıkların içine bir parça kesme şeker koyarsanız zamanla oluşacak hoş olmayan kokuları önlersiniz. Kızartma yaparken mutfağınızın kötü kokmasını istemiyorsanız ocağın bir gözünde bir tencerede sirkeli su kaynatın

Başa gelen çekilir Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template